Fra årsmøte og middag med premieutdeling i Vrådal 19.2.2022

Både gammelt og nytt styret ønsker å takke alle som kom til årsmøtet og som deltok på middag med premieutdeling!
Det var ett vel gjennomført årsmøte med godt oppmøte og gode diskusjoner. Det var 43 stemmeberettige som deltok. Det ble servert baguetter og eplekake med krem i første pause til glade møtedeltakere.

Det ble noen utskiftninger i styret, Tor Fjellheim ble valgt som ny nestleder. Ingar Haugan som nytt styremedlem og Oddvar Seltveit som ny 2.vara.

Det ble delt ut blomster til prøvelederene, kasserer og sekretær som takk for innsatsen. Jørgen T. Bø og Bjørnar Gulseth tok ikke gjenvalg i styret og fikk blomst som takk for innsatsen og godt samarbeid.

Årsmøtet ble avsluttet ved utnevnelse av 2 nye æresmedlemmer, Jørgen T. Bø og Ivar Horrigmo. De mottar æresmedlemskap, og sølvmerket (Bø ble tidlet sølvmerket på årsmøtet i 2021), for en lang og aktiv rolle i TEHK. Begge kandidatene har bemerket seg med stor innsats i TEHK både i styret og verv. Horrigmo har i tillegg sittet som RS-ordfører i 10 år, også som medlem i løshundkomiteen i FS over flere år.
Begge er også en betydelig ressurs for klubben den dag i dag.

Etter årsmøtet var det klart for middag med små og store, fra 11 år til 80+. Det er veldig hyggelig å se at både den yngre og eldre garde er med. Totalt var det 45 til middag og premieutdeling. Det hørtes ut som praten gikk lett og stemningen var god rundt bordene. Etter premieutdelingen var det flere som trakk ut i salongen for å fortsette kvelden.

Dessverre var ikke mulig å få premietallerkene ferdig til premieutdelingen denne gang, vi kommer med mer informasjon vedrørende utdeling.

Tor Fjellheim og Jørgen T. Bø delte ut diplom og premier for løshund 1. dags og 2 dags samt klubbmesterskapet. Ny klubbmester er Hans-Ole Sætra Erikstein, premien var en Tracker peiler. Klubben er så heldig at vi får kjøpt Tracker peilere som premier til meget fordelaktig pris fra Dokka Elektronikk AS. I tillegg fikk klubbmesteren runlockkit og bukåpner sponset av HSX i Bamble ved Halvor Sannes. 2.plassen gikk til Pål Gunnar Flaa som fikk en canadapulk med drag sponset i sin helhet av HSX i Bamble ved Halvor Sannes. 3.plassen gikk til Frode Dyrland som fikk Crispi støvler sponset av A.Amundsen skotøyforretning As ved Knut Harald Andresen. Alle deltakerene i klubbmesterskapet får ett krus sponset HSX i Bamble ved Halvor Sannes. Tusen hjertelig takk til sponsorene Dokka Elektronikk AS, HSX i Bamble ved Halvor Sannes og A.Amundsen skotøyforretning As!

De delte også ut vandrepokalen for beste løshund, som ble Blodålåne’s Santo eier Irene J. Førde. I tillegg til vandrepokalen fikk de en kniv til odel og eie, samt diplom med oversikt med de 10 siste som har hatt vandrepokalen.

Lars Jørgen Lassen delte ut diplom for bandhund 1.dags og 2 dags. Det ble også delt ut premie til beste bandhund til Birk eier Paal Arnesen. Han får kniv og diplom tilsendt. For Telemarksprøven ble premiene utdelt på plassen til vinner Eywa av Brennhøgda med fører Ole Jørgen Olsen. 2.plass Gokstadhaugen’s Tapper og Stig Thingstad og Skogoddens Alia og Jon Galteland. Se mer om Telemarksprøven her https://tehk.no/telemarksprova-2021/

Jørn Isaksen og Aslak Gilde delte ut diplom og Michael Stang Treschow’s pokal for Fritzøeprøven 2021. Vinner var Koimyra’s Tira og Tor Ånund Åsheim. Han har fått utdelt en Tracker peiler sponset av Fritzøe Skoger. 2.plass gikk til Sjulstadfossens Bark og Ingar Grøtterud, som har fått utdelt en  håndlaget kniv. 3.plass gikk til Varg av Gausbu og Rune Fjellstad, som har fått utdelt en Swazi genser.

Til slutt ble championatskjold delt ut av leder og ny nestleder. Her følger listen over de nye championatene:

Takk for en hyggelig dag og kveld i Vrådal!!

En fornøyd gjeng med prøveledere. Ånund Vaa og Ole Anders Andersen var ikke tilstede.
Sekretær, kasserer og leder.
Nytt æresmedlem Jørgen T. Bø. Ivar Horrigmo kunne dessverre ikke komme grunnet sykdom, men var med via Teams ved kunngjøringen. Bilde kommer når diplom, sølvmerke og blomst overrekkes.
Leder for Telemarksprøven Jørgen T. Bø med 2.plass Pål Gunnar Flaa foran premien. Canadapulk med drag sponset av HSX i Bamble ved Halvor Sannes.
2. og 3.plass i klubbmesterskapet Pål Gunnar Flaa og Frode Dyrland.
Irene J. Førde med vandrepokal og diplom for beste løshund. Fikk også en kniv til odel og eie.
En fornøyd gjeng med championatskjold.